Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı sonrası yaptığı açıklamada gıda güvenliğini tehdit eden uygulamalara karşı denetimlerin artırılacağını, kurallara uymayan işletmelere hiçbir şekilde tolerans gösterilmeyeceğini söyledi.
Gıda güvenliği ve kamu sağlığı konusunda kararlılık vurgusu yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2025 yılında yürütülen denetimlerde 25 bin 750 işletmeye toplam 2 milyar 206 milyon lira para cezası uygulandığını açıkladı.
GENİŞ KAPSAMLI DENETİMLER SÜRÜYOR
Erdoğan, ülke genelinde tarladan sofraya kadar uzanan süreçte tüm aşamaların sıkı biçimde kontrol edildiğini belirtti. 2025 yılında 1 milyon 103 bin gıda denetimi yapıldığını söyleyen Erdoğan, “Kural dışına çıkan hiçbir işletmeye müsamaha göstermiyoruz.” ifadelerini kullandı.
Denetimlerde kayıt, hijyen, izlenebilirlik ve muhafaza koşullarının tek tek incelendiğini belirten Erdoğan, mevzuata aykırı hareket eden işletmelere uygulanan para cezalarının yanında 495 dosyanın Cumhuriyet savcılıklarına gönderildiğini kaydetti.
TAKLİT VE TAĞŞİŞTE ANLIK BİLDİRİM DÖNEMİ
Cumhurbaşkanı Erdoğan, tüketiciyi korumaya yönelik yeni uygulamalara da değindi. Daha önce dönemsel olarak açıklanan taklit-tağşiş listesinin artık anlık olarak yayımlandığını belirten Erdoğan, bu sayede vatandaşların sahtecilik yapan işletmeleri anında görebildiğini ifade etti.
Erdoğan, gıda işletmelerinde başlatılan karekod uygulamasıyla da denetim tarihleri ve koşullarının tüketiciler tarafından kolayca öğrenilebildiğini söyledi.
STOKÇULUK VE FAHİŞ FİYATA KARŞI MÜCADELE
Erdoğan, gıda güvenliğiyle birlikte fiyat istikrarının da yakından takip edildiğini belirtti. 2025 yılında 470 bin firmanın denetlendiğini ve 2,4 milyar liralık idari para cezası uygulandığını açıkladı.
Rekabet Kurumu tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında 196 firmaya 11,5 milyar liralık idari para cezası verildiğini belirten Erdoğan, “Gıda güvenliği konusunda en küçük bir ihmale toleransımız yoktur.” dedi.
Erdoğan, yürütülen çalışmaların temel amacının tüketicinin sağlığını korumak ve gıda arzında güvenilirliği sağlamak olduğunu belirterek denetimlerin artarak süreceğini söyledi.
“Milletimizin sofrasına gelen her lokmanın helal, sağlıklı ve güvenilir olması için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.

