Mardin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hatip Çelik, kentin meyve üretiminde artan potansiyelinin sürdürülebilir şekilde büyümesi için yıllardır gündemde olan Mezopotamya Meyvecilik Araştırma Enstitüsü’nün bir an önce kurulması gerektiğini söyledi.
MARDİN’İN MEYVE ÜRETİMİNDE YÜKSELEN GRAFİĞİ
Mardin, son yıllarda artan iklim avantajı, sulama yatırımları ve çeşitlenen üretim desenleriyle meyvecilikte dikkat çekici bir portföy oluşturdu. TÜİK’in 2024 verilerine göre, kentin 3,2 milyon dekarlık tarım alanının 497 bin dekarında meyve üretimi yapılıyor. Toplam 3,6 milyon meyve ağacının yaklaşık 2 milyonu genç ağaçlardan oluşuyor. Çelik, bu durumun kısa vadede üretim artışına işaret ettiğini vurguladı.
SANAYİ VE İHRACAT İÇİN YENİ FIRSATLAR
Çelik, artan üretim kapasitesinin gıda sanayi ve ihracat için desteklenmesi gerektiğini belirterek, “Meyvecilikteki yüksek ürün çeşitliliğimiz sadece tarımsal üretimi değil, aynı zamanda yeni bir kalkınma hikayesinin oluşmasını sağlayacak” dedi.
ENSTİTÜ BÖLGEYE KATKI SAĞLAYACAK
Çelik, Mezopotamya Meyvecilik Araştırma Enstitüsü’nün büyük bütçeler gerektirmeden kurulabileceğini, faaliyete geçmesiyle Mardin’in sadece ulusal değil, küresel ölçekte cazibe merkezi haline gelebileceğini ifade etti. Çelik, enstitünün Güneydoğu Anadolu illerine de hitap ederek ıslah, eğitim ve yayım çalışmalarına katkı sunacağını dile getirdi.

