Son Yazılar

RAMAZAN BAYRAMI ÖNCESİ GIDA DENETİMLERİ SIKLAŞTI

Tarım ve Orman Bakanlığı, Ramazan Bayramı öncesinde tatlı, şekerleme ve unlu mamul üreticilerine yönelik denetimlerini artırdı. Tüketimin yoğunlaştığı bu dönemde vatandaşların güvenli gıdaya ulaşabilmesi için Türkiye genelinde kapsamlı kontroller başlatıldı.

HİJYEN KURALLARI VE ÜRÜN GÜVENLİĞİ MERCEK ALTINDA

Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü ekipleri, üretim tesisleri ve satış noktalarında hijyen şartlarını denetlerken ürünlerden numuneler de aldı. Ankara’daki denetimlerde, iş yerlerinin asgari koşulları taşıyıp taşımadığı, ham maddeden son ürüne kadar tüm aşamalarda izlenebilirlik kontrol edildi.

YIL BAŞINDAN BU YANA 256 BİN DENETİM

Gıda ve Kontrol Genel Müdürü Ersin Dilber, yılbaşından bu yana yaklaşık 256 bin gıda denetimi gerçekleştirildiğini belirtti. Bu denetimlerde halk sağlığını riske attığı tespit edilen yaklaşık 5 bin 500 işletmeye idari para cezası uygulandığını açıklayan Dilber, şu bilgileri paylaştı:

“500 milyon liradan fazla idari para cezası uyguladık. 150 işletme hakkında da savcılıklara suç duyurusunda bulunduk.”

RAMAZAN’DA 126 BİN DENETİM, 220 MİLYON LİRA CEZA

Ramazan ayında gerçekleştirilen denetimlerin sayısı 126 bini bulurken, bu süreçte kesilen cezaların toplamı 220 milyon lirayı aştı. Dilber, özellikle toplu tüketim yerlerinde yapılan denetimlerin arttığını belirtti.

BAYRAMDA DA DENETİMLER SÜRECEK

Denetimlerin Ramazan Bayramı boyunca da devam edeceğini vurgulayan Dilber, şunları söyledi:

“Ramazanda tüketimin yoğunlaştığı ekmek, pide, şekerleme, börek gibi ürünlere odaklandık. Bayram boyunca pasta, börek, şerbetli tatlıların üretildiği ve satıldığı yerler de denetim kapsamımızda olacak. Gıda kaynaklı sağlık sorunlarının yaşanmamasını diliyorum.”

VATANDAŞA DA DENETİM ÇAĞRISI

8 bin gıda denetmeniyle çalışmaların sürdüğünü belirten Dilber, vatandaşların da Alo 174 Gıda Hattı, Cumhurbaşkanlığı ve Bakanlığın iletişim merkezleri aracılığıyla şikâyetlerini iletebileceğini hatırlattı.

Son Yazılar

Önerilen Yazılar