Marmarabirlik, 2024-2025 ürün alım kampanyası kapsamında zeytin üreticilerine yaptığı ödemelerin son dilimini 25 Nisan Cuma günü gerçekleştirecek. Üreticilere, ürün bedellerinin kalan yüzde 25’i bu tarihte ödenecek.
57 BİN 500 TON ÜRÜN ALINDI, ÖDEMELER KADEMELİ YAPILDI
Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği’nden yapılan açıklamaya göre, kampanya dönemi boyunca toplam 57 bin 500 ton zeytin alımı yapıldı. Alınan ürünlerin bedelinin yüzde 50’si, 15 günlük periyotlarla peşin olarak ortaklara ödenmişti. Kalan kısmın yarısı 21 Şubat’ta ödendi, son yüzde 25’lik ödeme ise 25 Nisan’da tamamlanmış olacak.
ASA: “ZOR BİR YILDA ÜRETİCİYİ KORUMAYA ODAKLANDIK”
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, açıklamasında bu yılın Cumhuriyet tarihinin en yüksek rekoltesine sahne olduğunu belirterek, rekolte beyan sürecinin 16 Eylül-16 Ekim 2024 tarihleri arasında tamamlandığını hatırlattı.
Asa, zorlu piyasa koşullarına rağmen üreticiyi mağdur etmemek adına avans fiyatla ürün alımı yapıldığını ve hasat sonunda piyasaya göre fiyat farkı ödemesi sağlandığını vurguladı.
“Böylesine zorlu bir sezonda hem Marmarabirlik’in sürdürülebilirliği hem de üreticimizin emeğinin karşılığını alması için dengeli ve sorumlu bir alım politikası izledik.” dedi.

